شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

استفاده از هوش مصنوعي براي آموزش از راه دور

وزيران

یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳:۰۰


همزمان با سمينار يک روزه بين المللي «نقش ارتباطات و فناوري اطلاعات در توانمندسازي زنان » پنل هاي تخصصي «نقش دولت ها در توانمند سازي زنان از طريق فناوري اطلاعات » با سخنراني جمعي از مسوولان حوزه زنان ايران و کشورهاي اندونزي، پاکستان و روسيه برگزار شد.

وايمکس نيوز- يوحنا يمبسه وزير زنان کشور اندونزي در سمينار بين المللي نقش ارتباطات و فناوري اطلاعات در توانمندسازي زنان، با اشاره به آمار جمعيت اندونزي در سال گفت: اندونزي داراي 129 ميليون نفر مرد و 128 ميليون نفر زن و 83 ميليون نفر کودک است، 34 استان، 511 منطقه، 700 زبان و قوميت و 5 مذهب و بيشترين تعداد جمعيت مسلمان در اين کشور وجود دارد.
وي با بيان اينکه در نظر داريم زنان در حوزه فناوري توانمندسازي شوند خاطرنشان کرد: حفاظت از زنان و کودکان در فضاي مجازي در برنامه ريزي هاي ما قرار دارد و براي حمايت از کودکان نيز از سوي سازمان ملل مورد تقدير قرار گرفتيم و در اين زمينه از سازمان ملل نيز کمک مي گيريم.

يمبسه درباره افزايش فعاليت زنان در اندونزي تصريح کرد: با توجه به اينکه زنان در توسعه اندونزي نقش مهمي ايفا مي کنند 9 وزير زن در کابينه حضور دارند.

وزير زنان اندونزي با بيان اينکه در حوزه ICT   تحولات زيادي ايجاد شده است افزود: بر اساس تحقيقات سال 2018 حدود 46درصد کاربران اينترنت اندونزي بانوان هستند و 60 درصد نيروي کار را تشکيل مي دهند.

وي اظهار کرد: با توجه به اينکه سواد اينترنتي به خصوص در روستاها پايين است با موانعي براي حضور بانوان مواجه هستيم، بنابراين آماده همکاري بين المللي براي رفع موانع هستيم .

يمبسه خاطرنشان کرد: تحکيم بنيان خانواده را در راس برنامه ها قرار داه ايم و براي رفع موانع فعاليت بانوان و حمايت از کودکان تفاهم نامه اي با ايران به امضا رسانده ايم  و اندونزي در حوزه رفع موانع فعاليت بانوان و حمايت از کودکان همکاري هاي لازم را با ايران خواهد داشت.

استفاده از هوش مصنوعي در آموزش

در ادامه اين سمينار امينه سهيل معاون وزيرارتباطات و فناوري اطلاعات پاکستان گفت : بانوان 5درصد در عرصه هاي مديريتي  پاکستان حضور دارند که البته اين بيشتر در عرصه سياسي است. اما قانوني تصويب کرديم تا در هر هيات مديره اي يک زن حضور داشته باشد .

وي افزود: دانشگاه هاي مجازي در کشور راه اندازي شده است و مراکز توانمندسازي بانوان در اين زمينه وجود دارد. بنابراين اقشار کم درآمد نيز مي توانند از اين آموزش ها بهره مند شوند و از سوي شرکت ماکروسافت مربي هايي معرفي مي شوند و آموزش هاي متعددي به افراد ارايه مي دهند.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات پاکستان درباره تاسيس مراکز کارآفريني تصريح کرد: با راه اندازي اين مراکز 400 شغل مستقيم ايجاد شده است.

وي درباره بکارگيري هوش مصنوعي در بلوچستان تصريح کرد: به دليل داشتن جمعيت زياد، برخي روستاهاي دورافتاده به آموزش دسترسي ندارند بناراين استفاده از هوش مصنوعي زمينه آموزش از راه دور را فراهم مي کند.

امينه سهيل با اشاره به قانون حمايت از زنان و کودکان خاطرنشان کرد: قانون مبارزه با جرايم سايبري را تصويب کرديم و در فضاي مجازي بخش سياه رنگي وجود دارد که بايد با آن مقابله کرده و از زنان و کودکان در مقابل آن حمايت کنيم.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو